top of page

בית הספר המסורתי

בית הספר "המסורתי" מתייחד בתחומים שונים:

 

תגבור לימודי יהדות (תל"י) – בביה"ס דגש על העמקת הזהות היהודית ישראלית וחיזוק הזיקה שבין התלמיד לארץ ולמדינה.

יחס אישי – ביה"ס מטפח קשר אישי בין הצוות החינוכי לבין התלמיד, ומנהיג פעילויות חברתיות כיתתיות, שכבתיות וחטיבתיות המחזקות תחושת שייכות. 

  

תיכון עיוני – ביה"ס שואף לפתח לומדים עצמאיים בעלי חשיבה עצמאית ויצירתית, היודעים ללמוד בכלים חדשים וישנים כאחד. ביה"ס שואף לבוגרים עם הישגים לימודיים גבוהים. הפורומים הכיתתיים בביה"ס "המסורתי", יקדמו דיונים, יהוו פלטפורמה להעלאת דעות, מחשבות, תחושות ובירור סוגיות חברתיות, חינוכיות ולימודיות כאחת.

חינוך ערכי –בית הספר מחנך את תלמידיו להיות אזרחים מעורבים, המרגישים בני בית בתרבות היהודית ובארון הספרים היהודי, ובעלי סקרנות, עניין וידע בתחומים כלליים של הומניסטיקה ומדעים. בביה"ס פעילויות חברתיות ותרבותיות הקשורות, בן השאר, להיכרות עם החברה הישראלית ולפיתוח אחריות כלפיה.

דבר המנהל  יאיר אלברטון

חינוך הוא הדרך להצמיח בני אדם, ליצור להם חווית גדילה מאתגרת, מחבקת ועשירה. 

כאנשי חינוך בחרנו לנו את אחת המשימות המורכבות והקשות בחברה שלנו ומצד שני את אחת החשובות והמשמעותיות ביותר.

בתיכון העירוני המסורתי אנחנו מקיימים דיאלוג חינוכי עם תלמידנו. הדיאלוג החינוכי הוא הדרך הטובה ביותר לראות את צרכיהם, לדייק את המענים הנכונים, לעצב את אישיותם. הדיאלוג מאפשר לנו לקדם כל תלמיד מהמקום בו הוא נמצא – תלמיד אחד צריך חיזוק בהבנת הנקרא, תלמידה אחרת זקוקה לאתגר מדעי נוסף, תלמיד אחר זקוק למענה רגשי. תלמידי "כיתות התקשורת" מקבלים מענה הוליסטי – טיפולי, מכיל, ואנו גאים להיות מהמובילים בארץ בתחום זה.

בכל המקרים שציינתי למעלה – אנחנו פה! הביטחון והאמון הנוצרים ביננו הם הבסיס  לפעולה החינוכית. שאיפתנו היא שתלמידים והוריהם ישירו יחד איתנו - "כאן זה בית, כאן זה לב".

הסופר אמנון שמוש כתב בזיכרונותיו מבית הספר - "והיה כמובן המורה לעברית. הוא נתן לנו לכתוב חיבור "מה אני רוצה להיות שאהיה גדול". אני ישבתי וחשבתי והתעצבנתי. לא ידעתי מה לכתוב. אחר-כך כתבתי וכתבתי כאילו אחז אותי בולמוס. אני רוצה להיות גם עם שורשים, גם עם כנפיים, כתבתי.

התיכון העירוני מסורתי בנה לאורך ארבעים שנה מסורות ודרכי פעולה המפגישות בין תלמידיו למקורות התרבות היהודית – סיפורים, מחלוקות, טקסי חיים וטקסי חג, ערכים, משברים ותקוות. אנחנו מכוונים את תלמידנו, שלצד ההכרות והכבוד למסורת יחלו לבנות לעצמם תפיסת עולם בשאלה: מה זה להיות יהודי במדינת ישראל.

מעבר ללימוד אנחנו מכוונים את תלמידנו ללקיחת אחריות ומעורבות בחברה לאור חזונם של נביאי ישראל – שאיפה לאמת, לצדק, לשיויון ולשותפות של כל אזרחי מדינת ישראל. האמצעי החשוב בטיפוח אחריות זו היא ההכרות עם החברה מסביבנו, הכרות עם הארץ, הכרות עם דמויות מעוררות השראה - התיכון המסורתי הוא מהמובילים בחוויות ערכיות חוץ בית ספריות.

לצד השורשים, "הכנפים" מבחינתנו כוללות התמודדות עם עולם משתנה, הכנה לעולם התעסוקה העתידי, האתגרים הטכנולוגיים, והצורך בלמידה מתמדת לאורך החיים. הכנה זאת מתקיימת בבית הספר באמצעות תוכנית עתודה מדעית טכנולוגית משכבה ז', שיחות אישיות, סדנאות חברתיות.

כמנהיג חינוכי- חברתי אני רואה את תפקידי להוביל את הצוות החינוכי המסור במשימתנו המשותפת- חינוך טוב ומיטיב לתלמידים בירושלים וסביבתה ברוח מסורת ישראל, במדינת ישראל.

WhatsApp Image 2023-12-10 at 16.21.41.jpeg

חזון בית הספר

אנו שואפים לראות בכל תלמיד את המיוחד בו, להבחין בצרכיו ולסייע.

אנו שואפים להעניק, בצד הדרישות הגבוהות, תחושת שייכות ומעטפת של תמיכה.

אנו שואפים שהצוות והתלמידים כאחד יהיו בהתקדמות מתמדת.

אנו שואפים שבוגרנו ירכשו מספיק כלים מעשיים וערכיים וישלבו בין מימוש עצמי מקסימאלי לבין הרצון לתרום לחברה ולמדינה.

  • Facebook
  • Instagram
bottom of page